درمانگاه شهید قهاری‌ در اسدآباد به بهره‌برداری رسید

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در نهمین روز از این دهه با اقدام پدر و پسری به نام آقایان حاج محمدقاسم و حاج جفی که سال گذشته منزل خود را وقف کرده بودند، درمانگاه و مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان مزین به نام شهید قهاری‌سعید در شهر اسدآباد افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش واحد روابط عمومی ؛ همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم افتتاح درمانگاه شهید قهاری شهرستان اسدآباد استان همدان با حضور فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)، معاون بازرسی مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان، خیرین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد.

در این مراسم سردار مظاهر مجیدی ضمن تشکر و قدردانی از واقف خیراندیش اسدآبادی حاج محمدقاسم نجفی و فرزندشان در خصوص کار خیرخواهانه، ابراز امیدواری نمود که این فرهنگ وقف در استان توسعه پیدا کند. وی گفت: شاید یکی از مشکلات بسیجیان و خانواده سپاه در این شهر نبود چنین درمانگاهی بود که با اقدام خیرخواهانه آقایان نجفی منزل مسکونی خود را برای این امر اهدا کردند که  با زحمات موسسه خدمات درمانی بسیجیان انجام داده این درمانگاه تجهیز و آماده استفاده خواهد بود.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)گفت: افتخار می‌کنم که آقای حاج قاسم نجفی و فرزندش پیش قراول برای کار عام المنفعه شدند و این لطف خداست که در دهه فجر به نیت پاکشان موجب ایجاد این درمانگاه شدند.

وی همچنین از زحمات موسسه خدمات درمانی بسیجیان در راستای توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم استان تقدیر نمود.

در ادامه معاون بازرسی مؤسسه ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان ارائه نمود. در ادامه مدیر مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استان همدان هم با بیان اینکه چنیدین درمانگاه در دهه فجر افتتاح می‌شود و یکی از آن‌ها در اسدآباد است، گفت: این درمانگاه با اقدام خیرخواهانه واقفان خیراندیش آقای نجفی و فرزندش میسر شد.

وی با بیان اینکه با وقف منزل آقای نجفی برای ایجاد درمانگاه، در طول ۴ ماه طول کشید که ما نقشه ساختمان براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی طراحی کردیم که برای این ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در آخر این مراسم حاج محمدقاسم نجفی، واقف خیراندیش اسدآبادی در خصوص کار خیرخواهانه خود گفت :نیت بنده و پسرم این بود که ملک، مال خداست و چند روزی دست ما بوده و امروز باید با کار خیر به خودش بازگردانیم. وی اظهار کرد: کار خیر را از ۱۳ سالگی شروع کردم و انگار با این کار خیر قدم به کربلا گذاشتم.این واقف خیراندیش گفت: در دوران جنگ و عملیات کربلای ۵ که مجروح شدم ، نیت کردم و از خداوند خواستم که اگر لیاقت شهید شدن ندارم، روزی مرا در مسیر کار خیر و راه راست و خدمت قرار دهد، این شد که امروز با مشورت و تشویق پسرم به این راه رسیدیم که وقف کنیم.

حجت الاسلام سعید نجفی، فرزند واقف خیراندیش هم که موجبات این وقف از سوی پدر را فراهم و وی را تشویق به این امر کرده بود، گفت:خدا را شاکریم که توفیقی حاصل شد تا این مال از اموال خانواده ما برای رفع گرفتاری مردم تقدیم شود.

وی خطاب به آنان که توانایی مالی و ثروتی در اختیار دارند، گفت: زمینه زیادی برای کار نیک و دستگیری از نیازمندان وجود دارد، بنابراین می طلبد که شهرداران گذشته، نمایندگان ادوار، سیاسیون، فرمانداران بانی شوند و بار زندگی را از دوش افراد به خصوص زوجهای جوان بردارند.

درپایان آئین بهره برداری از این درمانگاه از واقفان خیراندیش و فرمانده سپاه ناحیه و بازرسان این طرح تقدیر به عمل آمد.

درمانگاه شهید قهاری در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳۷۰ مترمربع در 3 طبقه دارای بخش های مطب های عمومی، تخصصی، مامایی، آزمایشگاه و داندانپزشکی می باشد.

کد خبر 96

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =