درمانگاه مهر شفاء در همدان افتتاح شد

درمانگاه مهر شفاء موسسه خدمات درمانی بسیجیان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و مدیرعامل موسسه در همدان افتتاح شد.

به گزارش واحد روابط عمومی ، دکتر عیسی مالمیر مدیر عامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور صبح امروز در مراسم  افتتاحیه صدمین درمانگاه مهر شفا ؛ درمان، بیمه، مددکاری و آموزش و مشاوره به محرومان و بسیجیان معسر را چهار محور فعالیت این نهاد برشمرد و اظهار داشت: در سال 98، تنها 48 درمانگاه داشتیم اما امروز در راستای عمل به فرامین رهبر انقلاب این تعداد را به 102 درمانگاه افزایش داده‌ایم که به بهره‌برداری رسیده است.

وی با این توضیح که امروز صدمین درمانگاه با زیر بنای 2هزار و 200 در همدان افتتاح شد گفت: همچنین درمانگاه شهرستان‌ اسدآباد نیز در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کبودرآهنگ و بهار نیز درمانگاهی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد مطرح کرد: هم اکنون صد پروژه دیگر در حال ساخت و احداث است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده در 9 ناحیه محروم استان  درمانگاه افتتاح خواهد شد عنوان کرد: 147 هزار خانوار در حوزه بیمه خدمات دریافت کردند.

دکتر مالمیر با این توضیح که در بحث مددکاری علاوه کمک های نقدی به جامعه مخاطبان مهمترین طرح پویش امید است به طوری که در راستای تعالی و افزایش جمعیت اقداماتی داشتیم اظهار داشت: تا سال 98، 6 هزار زوج و از امسال نیز، برای نخستین بار سالی 6 هزار زوج تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه امسال از طرح رویش امید یک و هزار و پانصد موالید به بهره‌برداری خواهد رسید،از بهره‌برداری 28 مرکز طب سنتی درمانگاه‌ها خبر داد و مطرح کرد: امیدواریم در تمام درمانگاه‌ها بخش به طب سنتی راه‌اندازی شود.

مدیر عامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور بیان کرد: در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز سه مرکز مشاوره فعال بوده و امیدواریم در سال آینده تعداد آن‌ها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: امروز نیز درمانگاه مهر شفا همدان با اعتباری معادل 12 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که این‌ اعتبار با کمک خیرین، نهادهای همسو و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها تامین شده است.

دکتر مالمیر عنوان کرد: در بسیج باید به دنبال بسیج‌کنندگی باشیم از این رو موسسه خدمات درمانی بسیجیان موفق شده علاوه بر اینکه در سال‌های 99 و 1400 نه‌ تنها تعدیل نیرو نداشتیم بلکه 300 نیرو هم جذب شده است.

در ادامه سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه  این مجتمع یکصدمین مجتمع درمانگاهی کشور است که امروز در همدان افتتاح شد؛ گفت:این مجتمع‌ها به منظور ارائه خدمات ارزان وبا تعرفه پایین به مردم به ویژه بسیجیان افتتاح میشود.

در حال حاضر بخش‌های دندانپزشکی و اورژانس به صورت مجزا ویژه خواهران و برادران، سرم‌تراپی و داروخانه در این مرکز فعال و آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی در فاز بعدی راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه در فاز بعدی نیز رادیولوژی، ماموگرافی و سونوگرافی در دستور کار است.

دکتر عیسی مالمیر بعد از افتتاح درمانگاه مهرشفا بازدیدی از درمانگاه مذکور و درمانگاه های شهرستان بهار و شهرستان کبودرآهنگ داشتند و از نزدیک مشکلات این مراکز را برسی نمودند.

کد خبر 222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =