احداث مرکز درمانی در منطقه معلولین رشت/ افراد نیازمند به خدمات درمانی در “طرح یاسر” شناسایی می شوند + فیلم

مدیر مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان گیلان با اشاره به احداث یک مرکز درمانی در منطقه معلولین رشت، گفت: نقشه ها و مجوزها برای ساخت این مرکز آماده است و منتظر رفع محدودیت های کرونایی هستیم تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

“رضا ملاپور چابکی” مدیر موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان گیلان با حضور در تحریریه پایگاه خبری _تحلیلی ۸دی با بیان اینکه ۸ماه پس از پیروزی انقلاب، امام راحل(ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرد که تاکنون در همه عرصه ها حضور داشته و کارنامه خوبی دارند اظهار کرد: یک بخش از کار سازمان بسیج در حوزه خدمات درمانی و ارائه خدمات درمانی به بسیجیان، مردم و کسانی است که در بخش‌های کم‌برخوردار از لحاظ دریافت خدمات بهداشتی درمانی قرار دارند.

وی افزود: گیلان در حوزه درمان در بخش دولتی ضعیف است و با مشکلاتی چون بودجه، نیروی انسانی، ساختاری، قرارداد پرستار ها و تجهیزات و… مواجه است.

مدیر سرپرستی خدمات درمانی سازمان بسیج در گیلان ادامه داد: بیمارستان نیروی دریایی با ظرفیت ۶۰ تخت خواب در رشت وجود دارد اما پاسخگوی نیاز ما نیست چون ماموریت های سپاه اغلب متفاوت هستند این در حالی است که استان همجوار مازندران با وجود اینکه خط مرزی ندارد اما صاحب دو بیمارستان سپاه پاسداران است.

ملاپور چابکی با اشاره به فعالیت درمانگاه دندانپزشکی خاتم الانبیاء در رشت گفت: این درمانگاه با ۷ یونیت دندانپزشکی کلیه خدمات بهداشتی دهان و دندان را انجام می دهد، این کلینیک هم شامل پزشک عمومی و هم متخصص است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ۱۱ پزشک کار می‌کردیم که این تعداد اکنون به ۲۰ پزشک فعال رسیده است گفت: ماهانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر در این مرکز خدمات می‌گرفتند که اکنون با توجه به کرونا و محدودیت ها این آمار متغیر است.

مدیر سرپرستی خدمات درمانی سازمان بسیج در گیلان با اشاره به اینکه خدمات این مرکز برای بسیجیان عادی و فعال تخفیفاتی در نظر گرفته تصریح کرد: مرکز خاتم الانبیا از مراکز دولتی محسوب میشود یعنی کسی که بسیجی نباشد و دفترچه نیروهای بسیجی نداشته باشد هم می‌تواند از خدمات این مرکز با تعرفه آزاد خدمات بگیرند.

وی با بیان اینکه ما سعی می‌کنیم رضایت مندی و رضایت سنجی کنیم و بر رسالت خود یعنی جذب حداکثری و ارائه خدمات در بطن جامعه برای مردمی که واقعا نیاز دارند پایدار باشیم تاکید کرد: اگر بخواهیم کم کاری کنیم رسالت بسیج را زیر سوال بردیم.

 

مدیر سرپرستی خدمات درمانی سازمان بسیج در گیلان افزود: یک ساختمان با ۱۷۲۰ متر زیربنا در محله معلولین شهر رشت در اختیار خدمات درمانی بسیح گیلان قرار دادند و بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان نیز از معاونت طرح و برنامه برای شروع کار تخصیص گرفته شد که پس از محدودیت ها شروع به کار می‌کنیم.


 

احداث یک مرکز درمانی در منطقه معلولین رشت

وی با اشاره به اینکه احداث یک مرکز درمانی در منطقه معلولین رشت به عنوان منطقه محروم بسیار خوب است افزود: نقشه ها و مجوزها برای آماده سازی طبقه همکف و اول آماده است و منتظر رفع محدودیت ها هستیم تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

ملاپور با بیان اینکه از جای خاصی حمایت نمی‌شویم و منبع مالی ما برای کمک به هزینه‌ درمان یک بسیجی، کمک به زوجین بسیجی نابارور، پرداخت حقوق پرسنل یا کارهای جهادی یا ویزیت در مناطق محروم از درآمد دندانپزشکی است گفت: ما یارانه ای از تهران دریافت نمی‌کنیم و درآمدمان از درمانگاه دندانپزشکی است.

مدیر سرپرستی خدمات درمانی سازمان بسیج در گیلان تصریح کرد: زوجین نابارور بسیجی را به مراکز مربوطه در یزد یا تهران معرفی‌ می‌کنیم و علاوه بر هزینه رفت و آمد و اسکان تا سقف ۴ میلیون تومان نیز به آنها کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه مواد دندانپزشکی با این دلار و وضعیت اقتصادی برای کارهای جهادی مجالی نمی‌دهد ابراز کرد: افزایش قیمت دلار و نابسامانی‌ ها بسیار اذیت کننده است.

 شناسایی افراد نیازمند به خدمات درمانی در “طرح یاسر”

ملاپور با اشاره به طرح شناسایی کسانی که به طور جدی به خدمات درمانی نیاز دارند تحت عنوان “طرح یاسر”، ادامه داد: باید بسیجیانی را که نیازمند هستند بشناسیم تا در اولویت خدمات قرار بگیرند.

مدیر سرپرستی خدمات درمانی سازمان بسیج در گیلان با اشاره به توافق نامه ای بین رئیس سازمان بسیج مستضعفان و مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه گفت: طبق این توافق نامه قرار شد که ظرف ۱۰ سال آینده ۵۰۰ مرکز درمانی در کشور داشته باشیم که زیر مجموعه سازمان خدمات درمانی بسیج باشند و این کار در استان گیلان همت مسئولین، خیرین و استانداری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه همه پرسنل ما بسیجی هستند و جذب بدون بسیج نداریم خاطرنشان کرد: فرق بین پزشک عادی و بسیجی در دل است و یک قلب، روح و احساسی خاص می خواهد؛ پزشکانی داریم که به سوریه رفته و مریض ویزیت می‌کرند.

ملاپور با اشاره به اینکه متاسفانه دولت برای مردم کم برخوردار کاری نکرده است، گفت: افرادی را می‌شناسم که با ظاهری متفاوت از بسیجیان در همه عرصه ها حضور فعال داشته و پا به پای پرچم رهبر انقلاب ایستاده است.

کد خبر 68

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =