۸ درمانگاه جامع مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در هفته بسیج افتتاح می‌شود

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و با مشارکت پیوسته و فعال خیرین، هشت درمانگاه جامع در استان‌های کرمانشاه، خراسان‌شمالی، سمنان، لرستان و همدان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین سه پروژه مرکز درمانی در استان‌های خراسان‌جنوبی، لرستان و زنجان کلنگ‌زنی خواهد شد.

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و با مشارکت پیوسته و فعال خیرین، هشت درمانگاه جامع در استان‌های کرمانشاه، خراسان‌شمالی، سمنان، لرستان و همدان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین سه پروژه مرکز درمانی در استان‌های خراسان‌جنوبی، لرستان و زنجان کلنگ‌زنی خواهد شد.


سمن‌های فعال، در تمام کشورهایی که در حوزه بهداشت و درمان پیشرو هستند، به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت به حساب می‌آیند. در ایران هم وجود فرهنگ کار خیر و داوطلبانه، در کنار آموزه‌های دینی و مذهبی موجب شده تا اقدامات مؤثر و ویژه‌ای برای رشد و توسعه زیر ساخت‌های ملی و استانی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گیرد. بر همین اساس و طی چند سال اخیر بخشی از خلأ‌های حوزه بهداشت و درمان توسط این مجموعه‌ها مرتفع شده است.

مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به عنوان مؤسسه‌ای غیرانتفاعی و وابسته به بنیاد تعاون بسیج، از سال ۱۳۷۵ مطابق با رسالت‌های سازمانی خود و با در اختیار داشتن بیش از ۵۷ هزار متر مربع فضای درمانی در سراسر کشور، در قالب ۶۰ درمانگاه تخصصی، در حوزه‌های گوناگون «درمانی»، «بیمه‌ای»، «مددکاری» و «آموزش و مشاوره» مشغول ارائه خدمت است. این مؤسسه بیش از ۱۲ هزار خانوار را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی داشته و تاکنون ۶ هزار زوج نابارور را تحت درمان حمایتی قرار داده است. فرآیند توسعه مراکز درمانی از خرید زمین، طراحی نقشه، احداث و تأمین تجهیزات تا اداره درمانگاه‌ها تماماً توسط مؤسسه مدیریت شده و از این حیث در بین مؤسسات درمانی و بهداشتی کشور، منحصربه‌فرد می‌باشد.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در حاشیه مراسم افتتاح درمانگاه ایرانشهر گفت: «درمانگاه عمومی ولایت شهرستان ایرانشهر پنجمین درمانگاهی است که در راستای توسعه جهشی زیرساخت‌های ارائه خدمات درمانی در استان سیستان و بلوچستان، افتتاح و راه‌اندازی شده است.»


دکترعیسی مالمیر افزود: «هدف از توسعه جهشی مراکز درمانی، ارائه خدماتی کیفی، مطابق با تعرفه‌های وزارت بهداشت و درمان به آحاد مردم و بسیجیان است. هم اینک از ۶۰ درمانگاه فعال در سطح کشور، چهار درمانگاه در استان سیستان و بلوچستان دایر بوده که تا پایان سال ١۴٠۴ به ١۴ درمانگاه افزایش خواهد یافت.»

وی گفت: «با تدوین الگویی شفاف برای مشارکت جامعه خیرین در سراسر کشور و همچنین تجمیع منابع مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان و حمایت‌های بنیاد تعاون بسیج، جهش در توسعه مراکز درمانی جامع آغاز و در صددیم در هفته بسیج، هشت درمانگاه دیگر را در استان‌های کرمانشاه، خراسان‌شمالی، همدان، لرستان و سمنان راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسانیم.»


به گفته دکتر مالمیر، سه پروژه مرکز درمانی نیز در استان‌های خراسان‌جنوبی، لرستان و زنجان در این هفته کلنگ‌زنی خواهد شد.


وی ضمن تقدیر از حمایت نهادهای مردمی و جامعه خیرین به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان افزود: «توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار از اولویت‌های مؤسسه بوده که با هم افزایی و تجمیع ظرفیت‌های مردمی، این مسیر کوتاه‌تر خواهد گردید.»

انتهای پیام/

کد خبر 72

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =